Monday, April 2, 2012

sinki part 2


lepas cari kereta kt parking tu tak jumpa jugak, kami suruh mael tanya kat pak gad yg ada sebelah lif. pak gad tu cakap, yang tiang kaler ijau tu parking bawah. (kepada pembaca, perasaan tak mereka-mereka ni tak pernah sampai kesini). kami semua naik lif trun kebawah. dalam lif pulak boleh sembang kuat-kuat, gelak-gelak. tambah-tambah tawel ngan mael. judin bab gelak ni kurang sikit, aku tengok bila judin ni nak gelak mesti tutup mlut. bajet ayu sangat la tu. taw la nak kawin. selalunya dalam lif ni orang cakap kaver-kaver, ni dah mcm kt pasar seni ja. tapi nak marah tak boleh. tu habitat mereka. aku macam biasa, masih cool dengan baju cap ayam dan sluar jeans. kt baju tu tulis " i was born intelligent but education ruined me" ini menampakkan yang aku agak cool dan bergaya diantara mereka semua. mael yang selalu masuk gym pun boleh kalah.

ok sudah cerita pasal dalam lif, kluar lif ja trus nampak keta. aku tanya mael, ni masa bila pulak cat dia tukar? mael blurrr tak faham yang aku perli dia. rsa menyesal pulak aku perli org yang tak faham ni. rasa buang masa gitu. kami menuju ke kereta. destinasi seterusnya, cari tempat mukh parking moto. sesat jugak, tapi tak lama sebab mukh ni agak expert jalan kt KL ni. tak macam mael dengan tawel. mukh yang drive. lepas jumpa moto mukh tuka balik driver..eh ckp omputih lak. pemandu. sori silap. mukh ambik moto dia, moto EX5 kaler biru pakai rim 5 batang, ada tong kt belakang, parking tepi longkang. ceh macam bersajak pulak aku.

kami follow mukh dari belakang, kena tinggal kejap, tapi sebab ketereran mukh kami tak sesat. akhirnya kami sampai ke kuartes mukh. ala-ala apartment gitu. tapi boleh dikategorikan sebagai apartment. sebab aku tak tau rupa apartment tu mcam mana. aku agak ja. dah sampai kami parking bawah. dah memang tempat parking kat bawah, takkan nak parking kt atas pulak kan.

situasi sebelas: bilik mukh
mandai je kan letak nombor situasi.

kami masuk dalam lif, aku, mukh ngn tawel naik, judin ngan mael turun, budak berdua tu nak beli air, dahaga weh, bajet kat umah mukh tak ada apa-apa. sampai tingkat tiga belas jalan kedepan sikit, sampai lah umah mukh. umah besar, ada tiga bilik, sepatutnya empat, tapi yang satu tu aku tak tahu nak kategorikan sebagai bilik atau tak. tapi kt situ ada dua org menetap kata mukh. buka pintu bilik mukh aku duduk atas katil, aku bandingkan bilik mukh yang sekarang ni dengan bilik yang masa dia kt UUM dulu, lebih kurang sama ja. speaker yang kt U dulu pun masih elok, laptop masih yang lama, pandai dia jaga barang. tengok kat tepi nampak sejadah. yang ni aku jarang nampak dia guna masa kat UUM dulu.

dalam msa mukh mandi tu, judin ngan mael sampai, bawak air soya dengan roti ape tah, aku tak tengok pun ada logo halal ke tak, takkan orang nak buat roti dengan daging babi ea x? kalau ikut logiknya roti diperbuat dari gandum bukan dari babi, bodo la kalau kata haram. tapi kalau azhar idrus cakap haram, aku berani taruhkan jam tangan judin tu, yang mael takkan beli, dia kan admire dengan azhar idrus.

lepas mukh mandi, aku pulak yang mandi, lepas aku mndi, mael pulak yang mandi. judin aku tak pasti dia mandi ke tak. asik bergayut di telefon je. bila orang buat lawak, dia gelak-gelak sambil tutup mulut. dulu dia tak macam ni, kejutan budaya aku rasa. sambil-sambil tunggu giliran mandi tu kami buat perancangan untuk kemana lepas ni.

disebabkan semua yang ada kat situ belum makan lagi, kami ronda-ronda cari tempat makan. tawel kata nak makan western. bagi yang tak faham, western ni adalah makanan barat. mukh cakap kat kampung baru sedap. kami ikut ja, da memang ni kawasan mukh. kalau bangi boleh la aku bagi cadangan. ni KL beb. aku mana nak tau. tapi masa lalu kt depan kedai ikan bakar atau seafood, tawel tanya mukh, sedap tak kat situ. mukh cakap ikan rasa macam hampeh, dalam hati aku yakin yang mukh tak pernah masuk situ. malas nak bertekak. mukh ni kalau buat kepala pandai susah nak beta. kah kah kah.

sampai kat kampung baru, parking pulak susah nak dapat, maklum la tempat melayu, tempat cina mmg senang kata mukh. aku buat macam tak dengar jek. mael kusuyk je. ambil hati kot, siapa tahu. lepas jumpa parking kami jalan kaki kedai yang kami nak makan tu. masuk ja orang penuh sangt dalam kedai tu. kami cari meja kosong, dapat, tapi kerusi pulak tak ada. ada dua ja. judin ngn tawel dah ambik, aku ngn mael jalan la cari kerusi dalam sesak-sesak tu. mukh pegi mana tah.

lepak-lepak dekat sejam baru ada orng ambik order. baru ambik order, blom sampai lagi order tu. sambil tggu makanan yang dipesan sampai kami berbual mengenai kehidupan masing-masing. tapi bila budak-budak ni sembang pasal keja, gaji dan lain-lain, aku tengok langit jek. aku kan tak berkenaan. lepas sejam lagi, makanan pun sampai. aku order lamb chop, eh bukan aku yang order, tapi mukh yang orderkan. yang lain order apa tah. tapi macam sama jek aku tengok. lapa punya pasal aku bedal je, sos lada itam yang aku x boleh makan tu pun aku bedal je. kaver la depan membe, dalam hati menyumpah-nyumpah, kenapa la aku kena makan sos lada hitam ni. rezeki...jangan ditolak.

lepas makan kami beratur nak bayar, waktu tu aku cuma da 20 hinggit ja. dalam hati dah tak senang ni. tapi aku senyum sikit lepas tu. mukh yang blanja. dekat seratus lebih jugak tu. (hahahaha) aku tengok yang lain pun ikut senyum macam aku, tawel yang lebih-lebih senyum, mael dengan muka serius dia, tapi aku yakin dia mesti senyum dalam hati. judin masih cool lagi sambil buat-buat cakap dengan telefon.

lepas makan, mukh tanya nak pegi mana. semua jawab nak ronda-ronda kt KL. mukh kata ok. aku tengok jam dah pukul 1 pagi, patut la aku mengantuk. masa ronda-ronda tu, mukh bawak masuk satu lorong, banyak pompuan cina tunggu tepi jalan, pelacur aku rasa. ramai sangat, aku tengok judin sudah buat muka stim, tawel mata tak berkelip langsung. mukh rilek je, mugkin dia selalu datang sini kot. tapi yang aku peliknya mael tu. tgok macam tak ada nafsu ja. takkan lah dia..........mls aku nak buat fitnah.

puas ronda-ronda, kami singgah kat uptown mana tah, lupa aku tanya apa nama tempat tu. masa jalan-jalan kat situ, aku nampak awek free hair, badan kecik, lawa, comey, putih, jalan sorang-sorang. terasa dihati macam nak ejas. tapi bila fikirkan balik yang pengikut azhar idrus ada dengan kami. aku batalkan saja niat aku tu. mukh dengan judin pegi beli rokok, aku malas nak beli, baik aku pow je hahaha. lepas beli rokok mukh nak terkencing, berlari-lari anak dia ke siber kafe berdekatan. judin ikut serta. aku pun rasa nak kencing gak. tapi still boleh tahan lagi. mael dengan tawel rilek je aku tengok. mukh masuk dulu diikuti judin. kami bertiga ni tunggu ja kat luar. mael cakap deia dah ngantuk nak beli nescafe, nak tambahkan kafein supaya tak mengantok sangat. dia nampak kedai sebelah jual radix terus ja dia pegi beli. mukh keluar, aku cakap la aku nak terkencing jugak tapi takut tak ada orang. sebab masa mukh keluar tu aku nampak ada dua orang masuk tandas tu. tapi mukh selambe je cakap mna ada orang pun. aku pun masuk la. sampai dalam tu...aku rasa macam bodoh jek. semua tandas penuh. tak pasal-pasal kena jadi guard tandas kejap. aku rasa org yang dalam tandas tu tengah berak. lama semacam jek.

kami ronda-ronda dekat uptown tu agak lama jugak la. mael cakap dia nak beli seluar jeans, sapa yang kenal dia ni, mesti cakap buat apa dia beli sluar jeans tu. dia jarang pakai seluar jeans. nampak satu kedai yang jual seluar jeans, kami masuk, ada satu sluar tu comey kata judin. tapi bila tanya harga, kami semua terus blah. ronda punya ronda, jumpa jugak kedai yang sesuai, masuk kedai tu dekat stengah jam, baru mael beli sehelai.

lepas mael beli tu, kami lepak-lepak depan bus stop. isap rokok dlu. sambil tu sembang-sembang. tajuk pasal aku. aku cerita la macam mana aku bleh sambung blaja, malu aku nak sebut sambung master. nanti kalau kantoi, malu aku. wajib kena kutuk lah. lagipun aku bukan expect boleh sambung.. hahaha..lepas habis dua batang rokok. kami gerak. jam dah dekat pkul 3 pagi. gerak kerumah mukh, malas nak cari hotel.


nanti aku tulis lagi,... letih tangan aku... tapi nt akan masuk part yang paling best...
BAZAR KARAT..hahaha
nantikan sinki part 3.

bersambung..............





3 comments:

maells said...

rase cam nak pukul je lu ni hahaha

bigbrother said...

rilek r mael....
hahahaha

Dak Gomen said...

rilex cuy..
pasal apa nk men pukol2..
bahaya nih..hahahaa