Tuesday, June 12, 2012

Catatan Pelaut (Hari ke 53 di atas kapal)



Sambil aku dok wat keja, cm na ntah aku trfikir ttg keinginan hati ini untuk memiliki kereta atau moto bg memudahkan perjalanan aku nnt.

Dok la congak gaji aku dan kesimpulannya aku ingin sngt nk pakai moto superbike cm gmbar kat bawah ni.
Harga dalam 33k, bayar muka aku pk lam 10k, bulan2 dalam 5 ratus dalam masa 5 tahun


Option yg kedua adalah memiliki kereta, yg ini aku x pasti sngt kereta apa yg patut aku beli, dari vios ke avanza, lepas 2 ke honda civic 1.8 dan 2.0, singah jap di area toyota wish, berlalu pergi ke suzuki switch...Dan dalam hal keta ni aku masih dilema..

Kalau lah au beli vios, harganya dalam 70k keatas, muka dalam 10k, bulan2 lam 7 ke 8 ratus. Masih mmpu lgi.
Kalau aku pakai civic, bulan2 dalam 1k lebih aku rasa, yg ni cm boleh ja...trbaik kot civic.tp cm x sesuai ja aku pakai civic........

Option ke 3 adalah beli kedua-duanya, beli vios paling murah dan beli superbike. Bulan2 aku kena habeskan 1k lebih..dalam Rm1200 untuk bayaran bulanan kedua2 kenderaan ini. Permulaan duit utk bayaran muka dalam 15k, 10k untuk vios dan lagi 5k aku bayar superbike. Ini mmg terbaik dari ladang.

ps: terpk jugak nk smpan duit...adessssssssssssss

No comments: