Tuesday, June 5, 2012

ubi - prolog

setiap yang bermula pasti ada yang berakhir. hari ini kita berada dalam kesibukan kerja, dengan panggilan yang tak henti-henti dari klien atau bos. melayan karenah pelanggan yang bermacam-macam ragam, ataupun dengan assignment yang melambak yang tak pernah terfikir untuk disiapkan. semuanya akan kita tinggalkan pada esok hari. tinggalkan semua kekusutan dan kesibukan, ayuh kita bergembira.

bayangkan kita berada di negeri yang kita tak pernah jejakkan kaki. bayangkan keseronokan bersama kawan-kawan. bayangkan kegembiraan. lupakan semua kesedihan dan kedukaan. yang sibuk bekerja, lupakan pasal kerja, yang putus cinta, lupakan kepedihan. ayuh kita bergembira.

bukan selalu kita bersama-sama, bukan hari-hari kita bersua muka, bukan boleh kita bercerita sesama kita. yang jauh kita datang bersama, yang dekat kita jalan sama-sama. ayuh kita bergembira.

walau sesukar mana kehidupan yang kita tempuhi sebelum ini, sepayah mana kita menangani, kita lalui bersama, ayuh kita bergembira.

hampir setahun kita tidak berjumpa, tidak juga bersua muka. dan sekarang adalah masanya. masa yang akan menemukan kita. kita-kita semua. kita akan bersama, melalui satu pengembaraam bersama, kita akan meninggalkan kesan dan jejak bersama-sama. ayuh.

walau hari ini akan menjadi sejarah dan kenangan yang akan ditinggalkan. kitajadikan hari ini hari yang terbaik untuk kita semua.


ayuh.....kita bergembira...





2 comments:

maells said...

adess...asyik2 ko je hero...hehee

deksnamai said...

tak mula lagi la. tu baru intro ja. tengok la nanti.